TR | EN
Komisyonlar

ELEKTRİK – ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 

BÖLÜM KALİTE KOMİSYONLARI, GÖREVLERİ VE ÜYELERİ

(Güncelleme Ocak 2025)

 

ÖZDEĞERLENDİRME VE EŞGÜDÜM KOMİSYONU (ÖEK)

  1. Komisyonlar arası eşgüdümü sağlamak.
  2. Yıllık özdeğerlendirme çalışmaları yapmak.
  3. Diğer komisyonların sunduğu çalışmaları değerlendirerek Genel Kurula (GK) sunmak.
  4. Özdeğerlendirme Raporu (ÖDR) için komisyonlardan gelen bölümleri incelemek, GK’ye sunmak ve editörlüğünü yapmak.
  5. ÖDR’nin ilgili bölüm taslağını hazırlamak.

Üyeler:

  • Prof. Dr. Rifat EDİZKAN (Başkan)
  • Prof.Dr. Osman PARLAKTUNA
  • Prof.Dr. Semih ERGİN
  • Prof.Dr. Gökhan ÇINAR
  • Doç. Dr. Helin DUTAĞACI

 

KALİTE UYGULAMA KOMİSYONU

  1. Kurum iç değerlendirme ölçütleriyle ilgili çalışma grupları oluşturmak ve süreci koordine etmek.
  2. BİDR (Bölüm İç Değerlendirme Raporu) hazırlık sürecini yönetmek.
  3. BİDR ölçütleri üzerinde çalışan gruplardan gelen bilgileri derleyerek rapor oluşturmak.
  4. MÜDEK akreditasyon başvurusu ve değerlendirme süreçlerini koordine etmek.
  5. Bölümü kalite toplantılarında temsil etmek.
  6. BIDR’da A-Liderlik, Yönetişim ve Kalite başlığındaki ölçütlerle ilgili faaliyetleri kayıt altına almak, kanıtları toplamak ve raporları Kalite Komisyonuna iletmek.
  7. BIDR’da A-Liderlik, Yönetişim ve Kalite başlığı ile ilgili diğer komisyonlardan bilgi ve belge talep etmek.
  8. Her yıl Temmuz ayında toplanarak Sürekli İyileştirme Komisyonu raporunu değerlendirip, MÜDEK ölçütleri doğrultusunda iyileştirme kararları alıp  Bölüm  Kurulu’na iletmek.

Üyeler:

  • Prof. Dr. Rifat EDİZKAN (Başkan)
  • Prof.Dr. Osman PARLAKTUNA
  • Prof.Dr. Semih ERGİN
  • Prof.Dr. Gökhan ÇINAR
  • Doç. Dr. Helin DUTAĞACI

 

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOMİSYONU

  1. Program Çıktılarını ölçmek ve geliştirmek için yöntemler belirlemek.
  2. MÜDEK ders dosyalarının içeriğini belirlemek ve hazırlanmasını koordine etmek.
  3. Öğrenci anketleri (ders ve öğretim elemanı değerlendirme) sonuçlarını analiz ederek rapor hazırlamak.
  4. Staj İşyeri Temsilcisi Anketi’ni, Staj Komisyonu ile koordineli hazırlamak ve sonuçlarını değerlendirerek rapor oluşturmak.
  5. Bölüm Mezunları Platformu oluşturmak, mezunlarla iletişimi sağlamak, işyeri bilgilerini toplamak ve duyurular yapmak.
  6. Mezun anketleri düzenlemek, takip etmek ve dönem sonunda değerlendirmek.
  7. İşverenlerden gelen talepleri belirleyerek mezun ve mezun olacak öğrencileri bilgilendirmek.
  8. Lisans LYS başarı durumlarını analiz ederek rapor hazırlamak.
  9. Lisans Öğretim Planı’nı düzenli olarak gözden geçirerek gerekli geliştirmeleri yapmak.
  10. Her yıl Haziran ayında toplanarak program çıktıları ölçümlerini ve diğer iyileştirme önerilerini içeren raporu Bölüm Kurulu’na sunmak.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Osman Parlaktuna (Başkan)
  • Prof.Dr. Hasan Hüseyin Erkaya
  • Prof.Dr. Rifat Edizkan
  • Prof.Dr. Gökhan Çınar
  • Prof.Dr. Semih Ergin
  • Araştırma Görevlileri

 

EĞİTİM - ÖĞRETİM KOMİSYONU (EÖK)

  1. Program Eğitim Amaçlarını (PEA) dört yılda bir gözden geçirmek ve güncellemek.
  2. Ders Bilgi Formlarını (DBF) incelemek ve değişiklik önerilerini değerlendirmek.
  3. Ders Değerlendirme Öğrenci Anketi (DDÖA) ve Öğretim Elemanı Değerlendirme (ÖED) sonuçlarını analiz etmek ve raporlamak.
  4. Öğrenim Çıktısı - Program Çıktısı (ÖÇ-PÇ) tablolarını ve PÇ komisyonu raporlarını incelemek.
  5. Ders Özdeğerlendirme Formlarını (DÖF) değerlendirmek.
  6. Ders dosyalarının kontrolünü sağlamak.
  7. ÖDR’nin ilgili bölümlerinin taslaklarını hazırlamak.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Gökhan Çınar (Başkan)
  • Prof.Dr. Semih Ergin
  • Doç.Dr. Özge Yanaz Çınar
  • Doç.Dr. Erol Seke
  • Dr.Öğr.Üyesi Burak Urazel

 

ÖLÇME - DEĞERLENDİRME KOMİSYONU (ÖDK)

  1. Ders dosyalarının sisteme yüklenmesini takip etmek.
  2. Program Çıktılarına (PÇ) ulaşma düzeyini ölçmek ve değerlendirmek.
  3. ÖÇ-PÇ tablolarını ve DÖF’leri incelemek.
  4. PÇ kanıtlarını düzenlemek.
  5. PÇ sağlama raporunu hazırlamak.
  6. ÖDR’nin ilgili bölümlerinin taslaklarını hazırlamak.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Semih Ergin (Başkan)
  • Prof.Dr. Gökhan Çınar
  • Doç.Dr. Özge Yanaz Çınar
  • Doç.Dr. Erol Seke
  • Dr.Öğr.Üyesi Burak Urazel

 

ANKET KOMİSYONU (AK)

  1. Anketleri tasarlamak.
  2. Anketlerin istatistiksel analizini yapmak ve raporlamak.
  3. Ders Değerlendirme Öğrenci Anketlerinin (DDÖA) uygulanmasını takip etmek.
  4. ÖDR’nin ilgili bölümlerinin taslaklarını hazırlamak.

Üyeler:

  • Doç.Dr. Erol Seke (Başkan)
  • Dr.Öğr.Üyesi Burak Urazel
  • Dr. Öğr. Üy. Burak Kaleci

 

EĞİTİM UYGULAMA KOMİSYONU

1. Ders ve Program Yönetimi

  • Lisans ve lisansüstü ders listesini belirlemek, ders ve sınav programlarını düzenlemek.
  • Derslik ve laboratuvar taleplerini takip etmek.
  • Bölüm dışı ders veren hocalarla ilgili işlemleri yürütmek.
  • OGUBS’e dersleri girmek ve kayıt döneminde kontenjan takibini sağlamak.
  • Eğitim planındaki ders içeriklerini ve program çıktılarıyla uyumunu değerlendirmek.
  • Program Eğitim Amaçlarını dört yılda bir gözden geçirmek.

2. Lisansüstü Eğitim ve Projeler

  • Lisansüstü dersleri ve öğrenci taleplerini toplamak, FBE belgelerini hazırlamak.
  • Lisansüstü kontenjan taleplerini kayıt altına almak.
  • Seminer başlıklarını toplayarak FBE’ye iletmek.
  • Doktora Yeterlik sınavı hazırlıklarını yürütmek.
  • Bitirme projelerini planlamak, raporları incelemek ve savunmaları organize etmek.
  • Öğretim üyelerinden proje konularını toplamak, öğrenci tercihlerine göre atamalar yapmak.

3. Süreç Takibi ve İyileştirme

  • EE Design süreçlerini planlamak, değerlendirmeleri takip etmek ve raporlamak.
  • Akademik yıl sonunda iyileştirme önerilerini içeren raporu Sürekli İyileştirme Komisyonu’na sunmak.
  • BIDR-Eğitim ve Öğretim başlığındaki ölçütleri kayıt altına almak, kanıtları toplamak ve Kalite Komisyonu’na iletmek.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Gökhan Çınar (Başkan)
  • Prof.Dr. Semih Ergin
  • Doç.Dr. Özge Yanaz Çınar
  • Doç.Dr. Erol Seke
  • Dr.Öğr.Üyesi Burak Urazel

 

İNTİBAK KOMİSYONU

  1. DGS ile gelen öğrencilerin intibak işlemlerini yapmak.
  2. Farklı üniversite veya bölümlerden gelen öğrencilerin intibaklarını gerçekleştirmek.
  3. Çift Anadal ve Yandal programlarını yönetmek.
  4. Yatay ve Dikey Geçiş ile bölüme alınan öğrencilerin intibakını sağlamak.
  5. Her yıl Mayıs ayında toplantı yaparak, akademik yıldaki faaliyetleri ve intibaklarla ilgili iyileştirme önerilerini içeren bir rapor hazırlayıp Sürekli İyileştirme Komisyonu'na sunmak.

Üyeler:

  • Dr.Öğr.Üyesi Faruk Dirisağlık (Başkan)
  • Dr.Öğr. Üyesi İpek Çetinbaş
  • Dr. Öğr. Üy. Burak Kaleci

 

TANITIM KOMİSYONU

1. Bölüm Tanıtımı ve Görünürlüğü

  • Sosyal medya hesaplarını ve web sitesini yönetmek.
  • Lise ve kurumlara yönelik tanıtım faaliyetleri düzenlemek.
  • Lisansüstü programları ilgili kurum ve enstitülere tanıtmak.
  • Tanıtım materyalleri tasarlamak ve geliştirmek.

2. Etkinlik Yönetimi ve Planlama

  • Bölüm etkinliklerini organize etmek.
  • Tanıtım faaliyetleriyle ilgili yeni fikirler üretmek ve uygulamak.
  • Ocak ve Ağustos aylarında toplantı yaparak tanıtım faaliyetlerini planlamak.

3. Raporlama ve Toplumsal Katkı

  • Tanıtım faaliyetleri ve önerilen iyileştirmelerle ilgili yıllık rapor hazırlamak ve Sürekli İyileştirme Komisyonu’na sunmak.
  • Toplumsal katkı kapsamındaki faaliyetleri planlamak ve kayıt altına almak.
  • BIDR’da D-Toplumsal Katkı başlığındaki faaliyetleri belgelemek ve Kalite Komisyonu’na iletmek.

Üyeler:

  • Dr.Öğr.Üyesi İpek Çetinbaş
  • Dr. Öğr. Üy. Burak Kaleci
  • Dr. Sezgin Seçil
  • Araştırma Görevlileri

 

SANAYİ İLE İLİŞKİLER VE STAJ KOMİSYONU

1. Sanayi İşbirliği ve Staj Koordinasyonu

  • Sanayi ile işbirliği olanaklarını araştırmak.
  • Stajlarla ilgili düzenlemeleri yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
  • Öğrencilere staj yeri temini konusunda destek olmak.
  • Fakülte Staj İlkelerine uygun olarak lisans öğrencilerinin staj süreçlerini yürütmek.

2 Staj Süreçleri ve Değerlendirme

  • Staj değerlendirme formlarını hocalardan teslim almak ve sonuçları OGUBS’ye girmek.
  • Kurum Stajyer Değerlendirme Anketlerini (KSDA) uygulamak ve değerlendirmek.
  • Stajlarla ilgili öğrenci bilgilendirme toplantıları düzenlemek (yılda en az bir kez).
  • Sigorta işlemlerini yürütmek ve ilgili e-posta adresini (eeestaj@ogu.edu.tr) takip ederek gerekli işlemleri yapmak.

3. Raporlama ve Sürekli İyileştirme

  • ÖDR’nin ilgili bölümlerinin taslaklarını hazırlamak.
  • Her yıl Mayıs ayında toplantı yaparak akademik yıl faaliyetleri ve staj süreçlerindeki iyileştirme önerilerini içeren rapor hazırlayıp Sürekli İyileştirme Komisyonuna iletmek.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Hasan Hüseyin Erkaya (Başkan)
  • Prof.Dr. Salih Fadıl
  • Dr. Öğr. Üy. Gökhan Dındış
  • Araştırma Görevlileri

 

ÖĞRENCİ DEĞİŞİM KOMİSYONU

1. Öğrenci Değişim Programlarının Yönetimi

  • Erasmus, Mevlana, Farabi vb. değişim programlarını yürütmek.
  • Giden/gelen öğrencilerin öğrenim anlaşmalarını incelemek ve onaylamak.
  • Yeni değişim anlaşmaları için üniversitelerle iletişime geçmek.

2. Duyuru ve Bilgilendirme

  • Uluslararası İlişkiler Birimi duyurularını (dil sınavı, staj, değişim vb.) öğrencilere ve öğretim üyelerine iletmek.
  • Öğrenci değişim programları hakkında duyurular yapmak ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek.

3. Raporlama ve İyileştirme

  • Her yıl Mayıs ayında faaliyetleri ve iyileştirme önerilerini içeren raporu Sürekli İyileştirme Komisyonu’na sunmak.

Üyeler:

  • Doç.Dr. Hasan Serhan Yavuz (Başkan)
  • Dr.Öğr.Üyesi Burak Kaleci

 

ALTYAPI, GÜVENLİK, ATIK YÖNETİMİ VE AR-GE KOMİSYONU (AGAYK)

1. Altyapı ve Güvenlik Yönetimi

  • Derslik ve laboratuvarların her yarıyıl öncesi kontrol edilmesi, eksikliklerin belirlenmesi ve giderilmesi.
  • Laboratuvarlarda iş güvenliği ile ilgili eksikliklerin tespiti ve iyileştirilmesi.
  • Bölüm öğretim elemanlarından düzenli talep toplayarak altyapı ihtiyaçlarını belirleyip Bölüm Başkanlığına bildirmek.
  • Mevcut fiziksel altyapı ve eğitim araçlarının güncellenmesi, bakım ve onarım ihtiyaçlarının belirlenmesi.
  • Bölüm binasının genel altyapı sorunlarını tespit ederek çözüm önerilerini Sürekli İyileştirme Komisyonuna sunmak.

2. Atık Yönetimi ve Çevresel Düzenlemeler

  • Öğretim elemanlarının atıklarının toplanması ve bertaraf sürecinin koordinasyonu.
  • Atık bertarafı için araç taleplerinin yapılması ve atık gönderiminin düzenlenmesi.
  • Atık beyanlarının gerçekleştirilmesi.

3. Ar-Ge Faaliyetleri ve Proje Destekleri

  • TÜBİTAK 2209-A, 2209-B ve diğer araştırma programlarının duyurulması, destek alan grupların web sitesinde yayımlanması ve kayıt altına alınması.
  • Bölümdeki Ar-Ge faaliyetlerinin yıllık performans takibinin yapılması.
  • Ar-Ge projelerinin artırılması için iç ve dış paydaşlarla toplantılar düzenlemek.
  • Mevcut laboratuvar altyapısını incelemek, geliştirmek ve yeni laboratuvar dersi ihtiyaçlarını belirlemek.

4. Raporlama ve Kalite Takibi

  • BIDR kapsamında araştırma ve geliştirme faaliyetlerini kayıt altına almak, gerekli kanıtları toplamak ve raporlamak.
  • BIDR ölçütleri için diğer komisyonlardan bilgi ve belge talep etmek.
  • ÖDR’nin ilgili bölümlerinin taslaklarını hazırlamak.
  • Altyapı sorunlarını ve çözüm önerilerini içeren yıllık raporları Sürekli İyileştirme Komisyonuna iletmek.

5. Düzenli Toplantılar ve Takip Mekanizması

  • Her yıl Aralık ve Mayıs aylarında toplantı yaparak, güz ve bahar yarıyılları için altyapı ve araştırma geliştirme süreçlerini değerlendirmek.
  • Altyapı ve güvenlik eksikliklerinin giderilmesini takip etmek.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Hakan Çevikalp (Başkan)
  • Doç.Dr.Atabak Najafi
  • Dr.Öğr.Üyesi Gökhan Dındış

 

PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU (PİK)

1. Paydaşlarla İlişkiler ve Öğrenci Etkileşimi

  • Paydaşlarla ilişkileri düzenlemek ve yönetmek.
  • Danışman-öğrenci görüşmelerini organize etmek ve tutanakları değerlendirmek.
  • Sınıf toplantılarını düzenlemek, tutanakları raporlayarak Eğitim-Öğretim Komisyonu’na (EÖK) iletmek.
  • Dilek ve öneri kutusuna gelen geri bildirimleri raporlayarak EÖK’e sunmak.

2. Mezunlarla ve Dış Paydaşlarla İlişkiler

  • Mezun Bilgi Sistemi’ni güncel tutmak.
  • Mezunların iletişim bilgilerini toplamak ve güncellemek.
  • LinkedIn ve e-posta gibi kanallarla mezunlarla iletişim sağlamak.
  • Mezunların LinkedIn grubuna katılımını teşvik etmek.
  • Mezunların istihdam ve kariyer verilerini analiz ederek Program Eğitim Amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek.
  • Özel sektörle protokol ve işbirliklerini takip etmek.
  • Mezunlar Derneği ile etkinlikler düzenlemek.
  • EMO Eskişehir ile Bilgi Ağacı seminerlerini planlamak.

3. Dış Paydaşlarla Etkileşim ve Değerlendirme

  • Bölüm Danışma Kurulu (BDK) toplantılarını yılda en az bir kez düzenlemek.
  • Dış paydaşlarla toplantılar yaparak Elektrik-Elektronik Mühendisliği programına dair geri bildirimleri almak ve raporlamak.
  • Her yıl Haziran ayında dış paydaşlarla toplantı yaparak, mezunlarla ilgili istatistikleri ve paydaş görüşlerini Sürekli İyileştirme Komisyonu’na sunmak.

4. Raporlama ve Kalite Çalışmaları

  • Özdeğerlendirme Raporu (ÖDR) ile ilgili bölümleri hazırlamak.
  • Tanıtım personeli planlamasını yapmak.

Üyeler:

  • Prof.Dr. Osman Parlaktuna (Başkan)
  • Dr.Öğr.Üyesi Kemal Keskin
  • Dr. Gülin Elibol Seçil